UWAGA! Zmiany w Programie Rodzina 500+ od 1 lipca
W dniu 25.06.2019 r. zostało opublikowane rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 czerwca 2019 r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o przyznanie świadczenia wychowawczego oraz zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku, zaświadczeniach i oświadczeniach niezbędnych do ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego.
Od 1 lipca 2019 roku świadczenie wychowawcze będzie przysługiwało wszystkim dzieciom do 18. roku życia, bez względu na dochody uzyskiwane przez rodzinę.
Czytaj więcej: UWAGA! Zmiany w Programie Rodzina 500+ od 1 lipca
Informacja o terminie składania wniosków 500+ na okres 2017/2018
Ośrodek Pomocy Społecznej w Małym Płocku przypomina, że wnioski 500+ składane w pierwszym okresie obowiązywania ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, tj. 2016/2017 realizowane będą do 30 września 2017 r. Oznacza to, że aby pobierać świadczenie wychowawcze od 1 października 2017 r. należy ponownie złożyć wniosek.
Zgodnie z art. 21 ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci , wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego 500+ na okres 2017/2018 przyjmowane będą od dnia 1 sierpnia 2017 r.
Zatem, by pobierać lub uzyskać świadczenie od października 2017 r. trzeba złożyć nowy wniosek. Najlepiej w sierpniu, by pieniądze uzyskać do 30 października. Osoby, które wnioski złożą we wrześniu lub w październiku muszą liczyć się z wypłatą w listopadzie (z wyrównaniem za październik)
Założenia programu póki co pozostają bez zmian. Świadczenie nadal będzie przysługiwać do ukończenia przez dziecko 18 lat. Tylko w przypadku ubiegania się o świadczenie na pierwsze lub jedyne dziecko będzie ustalany dochód rodziny. Dotyczy to rodzin, które mają jedno dziecko, jak i rodzin z większą liczbą dzieci.
W tym przypadku do wniosku trzeba będzie dołączyć:
- oświadczenie o dochodach innych niż podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych,
- w przypadku rolników – oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego,
- w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko – dokumenty dotyczące zasądzonych alimentów,
- w przypadku cudzoziemców – określone zezwolenia na pobyt i pracę w Polsce,
- w przypadku rodziców adopcyjnych – dokumenty dotyczące przysposobienia.
Organy właściwe do weryfikacji wniosków, jeżeli będą miały wątpliwości co do złożonych dokumentów mogą przeprowadzić wywiad.
Uchwała Nr XLIII/211/22 Rady Gminy Mały Płock z dnia 18 marca 2022 roku w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Mały Płock na lata 2022 - 2024
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r, o samorządzie gminnym (Dz.U z 2022 r. poz. 559) oraz art. 176 pkt 1 i art.179 ust.2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447) Rada Gminy Mały Płock uchwala co następuje:
§1. Przyjmuje się Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Mały Płock na lata 2022-2024 stanowiący załącznik do uchwały.
§2.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mały Płock
§3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia .
Przewodniczący Rady Gminy
Jarosław Gałązka
Dyżury członka gminnej komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych
Mały Płock, dn. 03.01.2022
Urząd Gminy Mały Płock
INFORMACJA
Urząd Gminy w Małym Płocku informuje, że od stycznia 2022 roku dyżury członka gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych odbywać się będą w każde pierwsze cztery wtorki każdego miesiąca w siedzibie komisji tj; Ośrodek Pomocy Społecznej w Małym Płocku ul. Krótka 15, w godzinach od 15.35 do 17.35 . W przypadku zmiany terminu dyżuru, kolejny termin zostanie podany wcześniej do publicznej wiadomości i ogłoszony na stronie Urzędu Gminy i Ośrodka Pomocy Społecznej .
Porad i informacji w temacie uzależnienia, sposobu leczenia itp. nieodpłatnie udziela członek komisji.
Pełnomocnik
Maria Szulc
Terminy dyżurów GKRPA Gminy Mały Płock
Mały Płock, dn. 02.01.2019
Urząd Gminy Mały Płock
INFORMACJA
Urząd Gminy w Małym Płocku informuje, że od stycznia 2019 roku dyżury członka gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych odbywać się będą w każde pierwsze cztery wtorki każdego miesiąca w siedzibie komisji tj; Ośrodek Pomocy Społecznej w Małym Płocku ul. Krótka 15, w godzinach od 15.35 do 17.35 . W przypadku zmiany terminu dyżuru, kolejny termin zostanie podany wcześniej do publicznej wiadomości i ogłoszony na stronie Urzędu Gminy i Ośrodka Pomocy Społecznej .
Porad i informacji w temacie uzależnienia, sposobu leczenia itp. nieodpłatnie udziela członek komisji.
INFORMACJA
W związku z okresem urlopowym Urząd Gminy Mały Płock informuje, że w miesiącu sierpniu 2018 roku dyżury członka gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych Gminy Mały Płock będą odbywać się w dniach :06.08.2018 r.,10.08.2018r., 13.08.2018 r.; 17.08.2018 r. w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Małym Płocku ; w godzinach od 15.35 do 17.35.
Strona 7 z 10